2ο φύλλο εργασίας (κοινό)
1.
Ας δούμε τώρα πώς δηλώνεται η δυσκολία
της θεμελίωσης του γεφυριού και με ποιον τρόπο προβλέπεται να πραγματοποιηθεί
το έργο. Ποια σχήματα λόγου κυριαρχούν στο τμήμα αυτό του τραγουδιού; Τι
επιτυγχάνεται με την χρήση αυτών; Η απάντηση θα πρέπει να έχει την μορφή μιας
μικρής (6-8 σειρές) παραγράφου αιτιολόγησης και αιτίου – αποτελέσματος, γραμμένης στο Word. Για την ερμηνεία και την ορθογραφία λέξεων καλό είναι να συμβουλεύεστε το Λεξικό της Κοινής Ελληνικής. Μπορείτε να ξεκινήσετε ως εξής:
Η δυσκολία της θεμελίωσης του
γεφυριού δηλώνεται στους στίχους…….
2.
Ας εξετάσουμε ποιος είναι ο ρόλος του
πουλιού στην εξέλιξη της αφήγησης. Μπορούν να βρουν λύση για το πρόβλημά τους
οι κτίστες; Πώς προωθεί την ιστορία το πουλάκι; Γνωρίζετε κάποια άλλα δημοτικά
τραγούδια (από τον τόπο μας, την Νάουσα) όπου τα πουλιά παίζουν καθοριστικό ρόλο; Ποια φράση λέμε σήμερα (με
την λέξη πουλί) για κάποια απρόσμενη είδηση που μαθαίνουμε; Βρίσκετε να έχει
σχέση με την στάση του πουλιού στο συγκεκριμένο τραγούδι; Να κρατήσετε
σημειώσεις και να απαντήσετε με προσχεδιασμένο προφορικό λόγο.
3. Ας παρατηρήσουμε το μήνυμα που στέλνει
με το πουλί ο πρωτομάστορας. Ποιο είναι το επίρρημα που χρησιμοποιεί στην
παραγγελία του; Ποια συναισθήματα του συζύγου εκφράζονται με αυτό το επίρρημα;
Με ποιον τρόπο (που σχετίζεται με την χρήση του επιρρήματος αυτού) δίνεται
έμφαση στα συναισθήματα του πρωτομάστορα;
4. Ας έλθουμε τώρα στον φτερωτό
αγγελιαφόρο του μηνύματος. Υπακούει στον πρωτομάστορα; Ποιο επίρρημα
χρησιμοποιεί; Πώς ερμηνεύετε την στάση του; Αφού συζητήσετε μεταξύ σας τα
θέματα 3 και 4, να κρατήσετε σημειώσεις και να απαντήσετε με προσχεδιασμένο
προφορικό λόγο.
5.
Για το σπίτι. Ας προσπαθήσουμε να
εντοπίσουμε πώς η Λυγερή πέφτει στην παγίδα που της στήνει ο πρωτομάστορας και
να σχηματοποιήσουμε τα στάδια της παγίδευσης σε έναν εννοιολογικό πίνακα στο XMind. Στην συνέχεια
ο πίνακας μπορεί να αντιγραφεί στο φύλλο εργασίας στο Word.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου